17 Eylül 2009 Perşembe

Dünyanın en uzunu bir Türk

Bugün Milliyet'de okudum haberi... belki görmeyeniniz olmuştur:


Mardinli Sultan Kösen (26) dünyanın en uzun insanı unvanının sahibi oldu. 2 metre 46.5 santim boyuyla Guinnes Rekorlar Kitabı'na adını yazdıran Sultan, eski rekortmen Çinli Bao Xi Shun'dan 10.5 santim daha uzun.


7 yaşında ortaya çıkan bir tümör nedeniyle vücudunda salgılanan aşırı büyüme hormonu yüzünden sürekli boyu uzayan Kösen, aynı zamanda dünyanın en büyük el ve ayaklarına sahip insanı unvanını da aldı. Geçtiğimiz yıl büyümesi duran Kösen, aşırı uzun bacakları nedeniyle yürürken bastonlardan yardım alıyor. Kösen, Londra'da kendisini görüntüleyen basın mensuplarına en büyük hayalinin evlenip çocuk sahibi olmak olduğunu söyleyerek, 'Aşkımı arıyorum' dedi.
Sağda Recep Tayyip Erdoğan'la el sıkışırken bir resmi var. Sayın Erdoğan'ın da boyu 1.80m.'nin üstünde ama yanında doğal olarak epey kısa kalmış.

Haberde de yazdığı gibi Sultan Kösen yürürken dengesini sağlamak için değnek kullanıyor. Eminim bunun dışında da boyundan ötürü bizim bilemeyeceğimiz birçok sıkıntı yaşıyordur ama sanırım bu en zorlarından biri olsa gerek. Kendisine arzu ettiği izdivaç yolunda bol şans dileriz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder